Ugrás a fő tartalomra

Magány

Kedveseim!


Mindenki számára ismerős ez a szó. Tág fogalom azonban. Mindenkinek mást jelent a magány. Ki hogy éli meg, természettől vagy neveltetéstől függ? Vagy összefügg a kettő? Olyan vagy amilyennek Isten teremtett vagy az élet formált? Én úgy gondolom, hogy mindennek megvan az oka, nem véletlenszerűen történnek velünk a dolgok, mondhatnám azt is, hogy a sorsunk megvan írva egy "Nagy könyvbe" és bizony lehet csodás gyermekkorunk, ha az élet megleckéztet, kevés ember nem keseredik meg. Egyszer mindenkinek beérik a feje lágya, de titkon mindenki szeretne inkább a gondtalan gyermek maradni.

Én gyermekkoromban pont az a naiv kislány voltam, mint a többi. Senki észre nem vette volna rajtam, hogy problémás családból származom. Hogy nem az a tipikus idilli gyermekkorom van. Nem mondom,  hogy nem kísérte végig az egész életem a sok feszültség, csak nem mértem fel a dolgok súlyát. Nem éreztem át ANNYIRA.. Mert bizony tudtam, hogy nem az a normális körülmény, amiben én éltem. Tudtam, hogy nehéz anyunak, hogy nehéz a testvéremnek és nekem is, de ahogy kiléptem az ajtón, otthagytam a gondokat. Nem vettem észre mennyi teher nehezedik anyu vállára, ezt csak akkor éreztem meg, amikor egyedül maradtam.. Nekem valahogy természetes volt, hogy ha valami bánt, ott lesz anyu, és megvigasztal, tanácsot ad, felvidít. Soha semmivel nem kellett egyedül megküzdenem. Egy olyan mintakép állt előttem, aki nő létére erősebb volt bármelyik férfinél, aki mindent megtudott oldani egyedül és még ha sokszor is volt ideges, a sok probléma közt engem helyezett előnybe és volt ereje rám mosolyogni. 

Hamar felkellet nőnöm. Sajnos az élet rengeteg akadály elé állított. Az eleven, mindenen kacagó kis csajból 3 év alatt egy idegileg kimerült, megkeseredett ember lett, és hiába lettem édesanya, őszintén semmi boldogságom nincs. Közhely lenne állítani ennyi tragédia után, hogy boldog vagyok. Persze hálát adok a jó Istennek, hogy egészséges a kislányom,  örömmel tölt el, hogy Ő van nekem, hiszen rajta kívül senkim nem lenne. De egyedül érzem magam, magányos vagyok. Hirtelen elveszítettem a legjobb barátom, a lelki társam, azt aki tulajdonképpen rendben tartotta a lelkivilágom. Akivel egy hullámhosszon voltam, aki ha a szemembe nézett már tudta, ha bánt valami. Még egy ilyen ember nincs és nem is lesz az életemben. Bizony hiányzik, hogy valaki megfogja a kezem és azt mondja "
Nem vagy egyedül, én melletted vagyok". Vagy csak szimplán egy személy, akinek ráborulhatok a mellkasára, hogy biztonságban érezzem magam ebben a nagyvilágban. Azt mondod butaság amit írok, hiszen családom van? Nem lehet úgy magányos az ember, hogy vannak körülötte? Csak úgy igazán..! Erről van egy nagyon jó idézetem Jo Marchant-tól: 
"A magány érzéséhez nem kell lakatlan sziget. Ha nem érezzük, hogy törődnek velünk, akkor is egyedül érezhetjük magunkat, ha sokan vesznek minket körül - az egyetemen, a zsúfolt buszon, egy megromlott párkapcsolatban."
Bizony rám szakadt az összes teher, felelősség, és mindezzel úgy érzem egyedül maradtam. Meg kell vele birkóznom, és menni is fog, mert muszáj. Csak azt remélem nem megyek rá. Hogy lehet-e ezt kezelni? Nem hiszem, nem tudom. Még együtt élni sem tudok vele. Ez már nem merül ki abban, hogy elfoglalom magam vagy lekötöm magam valamivel. Nevelem a lányom, intézem a dolgainkat, építgetem a jövőnket, közben belül gyászolok és még magamra is van időm. Nem unatkozom mégis ennyi tennivaló közt van "időm" felismerni magamon a magány jeleit.  Az írás sokban könnyít a bennem zajló kálvárián. Kicsit tisztábban látok már. Majd, ha tudom a megoldást, teszek ellene. Addig túlélek. Mert jelen helyzetben minden napom túlélés. Egy szép gondolattal búcsúzom most tőletek, amivel nagyon hasonulok:
"A megkeseredett ember mindig magányos. Amikor egy hegyben vagy tengerben gyönyörködik, a magánya díszleteiben gyönyörködik. Mindig egyedül áll a díszletei között. Mindegy, hányan és kik veszik körül, ők is csak díszletek maradnak. Aki megkeseredett, annak még a szerelme, férje, anyja, apja vagy a gyermekei is csak díszletek. Árnyak, szörnyetegek, akikkel egyedül küzd. Akik pont azzal a dühvel rontanak rá, amit ő érez. A megkeseredett embernek minden sérelme, dühe, bosszúvágya jogos, és minden fájdalom számonkérése, amit ő okoz, jogtalan. Nem elfordulnak tőle, hanem olyan igazságban él, amelyben helye csak neki van." -Bartis Attila



Köszönöm, hogy elolvastad a gondolataim!

Megjegyzések

  1. Már nem emlékszem, hogy hol találtam ezeket a gondolatokat, de eltettem, mert akkoriban nagyon
    aktuálisnak találtam. Most átadom neked, hátha erőt tudsz meríteni belőle. Sajnos nem tudom kinek köszönhetem.
    "Néha fáj, néha repít. Néha kiöli belőled az életet, néha mindenbe reményt lehel.
    Egyszer feldob, másszor tompán csapódsz tőle a legnagyobb mélységekbe úgy,
    hogy még csak kapaszkodó sem hagy. Néha ébren álmodsz tőle, máskor rémálommá változtatja minden napodat. Karmol ölel, éget, simogat, kínoz, majd újraéleszt. Kicsit belehalsz folyton...
    de ne add fel!
    A legszörnyűbb percek után jönnek mindig a legnagyszerűbb újrakezdések, a legszebb varázslatok."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Dr. Sass Zoltánné!
      Nagyon szép gondolat, reggel ilyen szépet olvasni, Önnek köszönhetően jól indul a napom!
      Köszönöm szépen!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy csoda születése

Ahogy említettem már, ez a blog olyan témákat boncolgat, amik hiába mindennapiak, mégis tabunak számítanak. Minden ember más, így másképp is élünk meg élethelyzeteket. Még a terhességem alatt találtam az egyik közösségi oldalon egy fantasztikus csoportra, ahol a kismamák segítették egymást tanácsokkal, tapasztalatokkal. Bizony én már a terhességem vége fele jártam, de még mindig tisztán él bennem az a bejegyzés, amit egy fiatal hölgy írt oda, kétségbeesve.. Ott érezte mindenki, hogy ez nem csak egy bejegyzés a sok közül,onnantól mindannyian egyként izgultunk a hölgy és a gyermeke élete alakulásáért. Saját ügyünknek tekintettük az Ő megpróbáltatásait. Végigkísértük életük alakulását.  Évivel 4 hónap folyamatos (na jó, kisebb-nagyobb megszakítások voltak egyéb magánéleti, ünnepi vagy szimplán csak anyai kötelességek miatt) kommunikációjának köszönhetően megszületett ez a bejegyzés, ami reméljük segítséget fog nyújtani minden olyan embernek, akit ilyen megpróbáltatás elé állít az élet.

Elhatározás

Kedveseim! Sok szeretettel üdvözöllek benneteket a blogomon! Rendhagyó mód mutatkozom be, nem szeretem a sablont. Az első blogbejegyzésem magam és az oldalam bemutatásáról fog szólni. Én egy fiatal anyuka vagyok, akinek van egy bűbájosan csínytevő egy éves kislánya. Igen, mellőle fogok blogolni és nem én leszek az első.. Hogy mikor és miért kezdtem el írni? Régóta fogalmazódik bennem az a sok mondanivaló, amit van és lenne kinek elmondani, meg is teszem. De ezek nem csupán mondanivalók, tapasztalatok is, amikkel tudom embertársaimat segíteni és ezzel magamon is könnyíteni. Ez a blog bizony, hol élménybeszámoló-hol kifakadás lesz, de saját vélemény sem marad el. Sokszor túlságosan is érzelmekkel teli lesz (heves természetemből adódóan). Miért kezdtem el írni? Annyi szituációba csöppentem az utóbbi időben, ami hol megbotrányoztató-hol megható, döbbenetes vagy épp vicces volt és közben nevelt, formált, erősebbé tett vagy épp letepert a földre. Nem mindennapi dolgok, vagy ha átlagos is

Végzet

Ha pár szóval kéne jellemezni Andrist, akkor  azt mondanám:  visszahúzódó, zárt természetű,  jó lelkű ember volt. Az iskolában nem a szorgalmáról volt  híres, de matekból lazán tartotta a jeles átlagát. Az érettségije 100%-os lett.. Nehezen barátkozott, mégis sikerült egy társaságba beilleszkednie.  Ám nem a legjobb emberek körébe  került. A társaság züllött.. nem vetették meg sem az alkoholt, sem a füvet. Az is előfordult egy buli alkalmával, hogy Andris detoxikálóba került,mert nem tudta hol a határ..  Nagy nehezen sikerült a családjának kiszakítania őt egy ördögi körből, mégpedig ebből a társaságból és a "velejárójából".  Szép lassan magába fordult, majd az iskolát is abbahagyta, depressziós lett. Egy szakember segítségével ezen a mélyponton is túljutott, így egy évre rá betudta fejezni az iskolát, sőt felsőfokú végzettségre is szert tett. Teljesen rendben volt az élete, talált egy jó állást, külön költözött a szülőktől, elkezdte élni önálló életét, mit sem sejtve mi